Széky szerint kamu a sporttagozat.hu Mi meg jót röhögtünk rajta. | Ezek Mennek Mostanában

Széky szerint kamu a sporttagozat.hu Mi meg jót röhögtünk rajta.

Érdekes cikk jelent meg ma reggel az index.hu-n, az alábbi felütéssel: A bajai videóhamisítási botrány az elmúlt napokban újabb fordulatokat vett. Úgy tűnik, Török Zsolt MSZP-szóvivő nyilatkozata után hozhatták létre, visszadátumozva, az őt cáfolni látszó honlapot. Annak doménjét ráadásul egy Hír Tv-s műsor oldalát is bejegyző cég kezeli”.

A cikk sorba veszi az utóbbi napok eseményeit, amik a bajai videó botrányhoz köthetőek. És akkor egy kis kitérő: Szerdán reggel azonban szintén az ATV honlapján megjelent egy cikk, mely szerint egy olvasójuk hívta fel a figyelmet az MSZP-közelinek tűnő sporttagozat.hu weboldalra”.

Igazság szerint, a sporttagozat.hu-ról nem szerdán, hanem október 31-én csütörtökön, reggel 07:07-kor jelentettünk meg egy cikket. Ezt a cikket egy munkatársunk elküldte üzenetben az atv.hu-nak. Az atv.hu  09:21-kor hozta le. Csütörtökön, nem szerdán. Az már más kérdés, hogy az atv nem túl objektíven írta meg, mert azt, hogy ki az oldal tulajdonosa, ki és mikor regisztráltatta a domain nevet, már nem írták meg, sokkal inkább próbálták azt sugallni, hogy egy kamu honlapról írnak. Gondolom Németh Sándorék csak ennyit engedtek nekik. Még arra sem kaptak engedélyt, hogy az üzenetre legalább annyit visszaböffencsenek, hogy „kösz az ifót!”

A kis kitérő után térjünk vissza az index cikkéhez.  Idéznek az Élet és Irodalom rovatvezetője, Széky János publicisztikájából, mely gyakorlatilag arról szól, hogy a sporttagozat.hu-t utólag töltötték meg tartalommal:

A jelek szerint senki nem vette a fáradságot, hogy megnézze a www.sporttagozat.hu oldalt. Első ránézésre ordít róla, hogy kamu, és ha az ember kettőt kattint, megfordul a fejében, hogy micsoda is lehet az MSZP sporttagozata.”-írja Széky, majd lejjebb így folytatja:

„Mint gyakorlott íróasztal-újságíró, a Google Chrome-hoz ingyen letölthető SEOquake oldalinformációs alkalmazással megnéztem, mi történt a sporttagozat.hu oldalon attól kezdve, hogy dr. Vincze Géza 2012. július 11-én regisztrálta, 2013. október 30-ig, a nagy leleplezés napjáig.

Semmi.

Semmilyen mozgás, semmilyen tartalom nem volt október 30-ig, amikor is két mentés történt. Magyarul a kalocsai sporttagozat szeptember 6-i állítólagos megalakulásáról szóló „hírt” meg a töltelékanyagokat, hogy a „hír” ne legyen egyedül, Kőrös Gusztáv elbeszélése és Török Zsolt cáfolata után töltötték fel, majd az addig nem működő honlapot az addig nem létező tartalommal prontó megtalálta a Híradó. Gratulálok a bizonyítékhoz.”

Széky János biztosan remek publicisztikákat ír, de jól láthatóan azon kívül, hogy „gyakorlott íróasztal-újságíró” halvány fingja sincs az internetes technológiához. De nem kell, hogy értsen hozzá, elég ha kikéri legalább egy szakember véleményét, mielőtt nettó marhaságokat írna le. Az ő általa megnevezett program nem arra való és nem azt mutatja meg, hogy volt-e tartalom az oldalon október 30-a előtt vagy sem. Egyébként a  Google tárolja az utolsó feltérképezés időpontját és az akkori állapotot. Ez az alábbi link szerint 2013. október 27.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3AX633j_RZRyMJ%3Asporttagozat.hu%2F+&cd=16&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

Úgy gondolom, ennyi  Széky úr „hozzáértő” publicisztikájáról bőven elég.  Persze aki annyira tájékozott, mint ő, és mégy „hinni is akar” az úgy is beszopja a hülyeségét.

De azért álljon itt Dr. Vincze Géza nyilatkozata, szintén az index cikkéből:

„Persze, hogy nem az MSZP oldala, én csináltattam saját pénzemből

– mondta az Indexnek Vincze Géza. Vincze szerint a sporttagozat.hu már 2012 óta működik a mostani formájában, ezért nem érti, hogy ha a pártvezetésnek baja van vele, akkor azt eddig miért nem jelezte. 

A XII. kerületi szocialista politikus elmondta, nem véletlen, hogy a honlapra nem került fel az MSZP logója sem, a tagozat ugyanis egy szakmai munkacsoport, amely kifejezetten sportügyekkel foglalkozik. Ezért nem csak párttagok vehetnek részt a tagozat tevékenységében, hanem párttagsággal nem rendelkező szakemberek is.

A sporttagozat.hu főoldalára kitett nyolc bejegyzésből hét Vincze Gézától származik, a fennmaradó egyről azonban azt állítja, azt Király György, a tagozat alelnöke írta. Ebben az egyben bukkan fel Károlyi neve sporttagozatos funkcióban. A kalocsai tagozati alapszervezet 2013. szeptember 6-i megalapításáról szóló bejegyzés szerint a székesfehérvári szervezet elnöke végezte Kalocsán az előkészítő munkákat.

Vincze kijelentette, a bejegyzéshez semmilyen információt sem tud hozzáfűzni, a szervezési ügyekért ugyanis Király György volt felelős. Az alelnöknek volt hozzáférése a sporttagozat.hu szerkesztő felületéhez is. Károlyi Attilával is Király tartotta a kapcsolatot, Vincze eddig még soha nem találkozott vele. Korábban egyébként az Index szocialista forrásokból úgy értesült, Károlyi Attila a helyi roma közösség egyik ismert alakja.”

Akkor most milyen tartalom nélküli kamu honlapról beszélünk?

A végére még egy érdekesség az index cikkéből:

„A domain technikai kapcsolattartójaként Csermely Gergely, a vecsési Faxunil Internetszolgáltató Kft. ügyvezetője van megadva. A cég nemcsak domainbejegyzéssel, hanem honlapkészítéssel is foglalkozik.Referenciái között szerepel a garázs.tv, vagyis a Hír TV hetente jelentkező autós magazinjának weboldala is. A szocialista Vincze Géza által bejegyzett sporttagozat.hu mellett a Fidesz-közeli csatornán jelentkező garazs.tv technikai kapcsolattartójaként is Csermely Gergely van megadva.”

Ezt egyáltalán nem tudom hová tenni. Ha ezzel bárki bármit sejtetni akar, akkor nagyon rossz nyomon jár, de legalább is ismerete a domain regisztrációhoz, a web és server hostinghoz konvergál a nullához.

Persze a hívőknek, meg „Pistának” ez is jó.




Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Connect with Facebook